Advies vragen is de beste manier om je geldzorgen op te lossen.

Het praten over geldzaken, vooral als het even niet zo lekker loopt, is best spannend. Wij willen je daarbij helpen. Je hoeft het niet alleen te doen. Samen bespreken we je situatie en kunnen we bepalen welke ondersteuning nodig is.

Bel ons (0315) 553 553 of stuur een e-mail

Op tijd hulp zoeken bij vragen over geld of schulden is belangrijk. Dit geeft rust en voorkomt dat de problemen erger worden. Wij gaan graag met u in gesprek over uw situatie en om gezamenlijk te bespreken wat er mogelijk is en passend is.

Meer informatie

Mail of bel gerust als u vragen heeft.

 

Elke maandag en dinsdag inloopspreekuur

Kom zonder afspraak naar het inloopspreekuur.

Elke maandag van 15.00 - 17.00 uur in Varsseveld, Klaproosstraat 28 (bij de brandweerkazerne).

Elke dinsdag tussen 10:00 en 12:00 uur bij Sensire in Ulft, De Blenk 2.

Op het inloopspreekuur zijn ook mensen aanwezig van de Stadsbank, Schuldhulpmaatje, het Sociaal Raadslieden werk en van Sociaal Werk. Zo kunnen wij u altijd meteen passende hulp aanbieden.

Vroegsignalering

De gemeente krijgt van vaste lasten partners een signaal als u een achterstand heeft. Bijvoorbeeld bij de zorgverzekering of energieleverancier. Wij nemen dan contact met u op. Dat doen wij omdat wij willen laten weten dat wij u kunnen helpen. Daarmee willen we voorkomen dat een kleine achterstand oploopt tot een grote schuld. De gemeente heeft de wettelijke taak om dit te doen.

Vraag & antwoord schuldhulpverlening

U mag altijd contact met ons opnemen. Wij zijn er voor u, en luisteren naar uw verhaal. U kunt ons bijvoorbeeld al bellen als u uw baan verliest en geldproblemen verwacht. Zo vroeg al aan de bel trekken kan veel problemen voorkomen.

 

Ook als u al langer schulden heeft. Als u merkt dat u er zelf niet meer uitkomt, kunt u ons bellen. Wij vinden niets te gek. En willen u graag helpen om tot een oplossing te komen.

Dat komt inderdaad voor. De gemeente krijgt van verschillende instanties een signaal als er bij u als inwoner een achterstand is bij het betalen. Bijvoorbeeld van de wooncorporatie, de zorgverzekering, energiemaatschappij of het waterbedrijf. Wij nemen dan contact met u op. Dat doen wij omdat wij u willen laten weten dat wij u kunnen helpen. Daarmee willen we voorkomen dat een kleine achterstand oploopt tot een grote schuld. De gemeente heeft de wettelijke taak om dit te doen. En dat is maar goed ook, want schulden die op tijd in beeld komen, kunnen we vaak al snel samen met u oplossen.

Als wij zien of horen dat u mogelijk in problemen komt met schulden, bieden wij u dus onze hulp aan. Wij willen dan graag eerst ontdekken hoe het met u gaat. We horen graag úw verhaal. Wij zoeken op verschillende manieren contact. Het kan ook voorkomen dat onze hulpverlener bij u thuis langskomt.

Het hangt af van uw persoonlijke situatie, wat STOER kan doen om u te helpen. We beginnen altijd met luisteren. Wij horen graag uw persoonlijke verhaal. Wij stellen vragen over hoe de schulden zijn ontstaan. Ook proberen wij er samen met u erachter te komen:

  • Hoeveel schulden u heeft
  • Hoeveel schuldeisers er zijn en welke
  • Hoelang de schulden er al zijn
  • Hoe de schuldeisers zich opstellen

 

Als wij samen met u alles in kaart hebben gebracht, gaan we aan de slag met het vinden van een oplossing. Daarbij kan de persoon die u helpt bij schulden een grote of kleinere rol hebben. Belangrijk is dat u zelf ook een belangrijke rol heeft. Dit helpt u om problemen in de toekomst te voorkomen.

Dat is niet precies te zeggen. Als u vroeg bij ons komt en het probleem nog niet zo groot is, kan het snel gaan. Heeft u al langer schulden? En gaat het om veel geld, dan kan het langer duren. Wij willen dus graag samen met u een goed beeld krijgen van de situatie.

 

Wij doen er daarna alles aan om u goed uit te leggen waar u op kunt rekenen. Zodat u weet waaraan u begint en waar u naartoe werkt. Op die manier kunt u stap voor stap uw probleem oplossen. U komt dan steeds dichter bij uw einddoel.

Wij kunnen bij u thuis langskomen of een afspraak maken bij de DRU in Ulft. STOER heeft daar een ontvangstruimte in huiselijke sfeer. Er is koffie en thee en u kunt er rustig samen praten.

Het adres van de DRU is Hutteweg 24 in Ulft. (Portiersgebouw). Met betrekking tot corona volgen wij de op dat moment geldende richtlijnen van de overheid.

Ook is er bij de Mini Manna Markt in Ulft elke dinsdag tussen 10:00 en 12:00 uur een inloopspreekuur. Kom daar gerust zonder afspraak naartoe. U kunt er vragen stellen of uw situatie bespreken.

Jazeker, iedereen is van harte welkom bij STOER. Let op: met betrekking tot corona volgen wij de op dat moment geldende richtlijnen van de overheid.

Al is het misschien moeilijk voor u, het is belangrijk dat u ons alles vertelt. Alleen als wij alles weten over uw schulden, kunnen wij u goed helpen.

Een gesprek voor advies over schulden is gratis. Ook de hulp daarna kost u niets.

STOER werkt samen met de gemeente Oude IJsselstreek en een aantal partners:

  • Schuldhulpmaatje
  • Stadsbank Oost-Nederland
  • Sociaal Werk
  • Mini Manna Markt
  • Sociaal Raadslieden
  • Algemeen Maatschappelijk Werk

 

Bij STOER en de gemeente zelf werken WMO-consulenten, Inkomensbegeleiders en loopbaanbegeleiders.

Nieuws

Nieuwtje 1

Hier komt een nieuwsitem, blog of agenda item.

21-11-2020

Agenda 2

Praesent venenatis leo vel felis vulputate, eu lacinia elit euismod. Phasellus ipsum mauris, commodo nec pulvinar ullamcorper, vulputate at neque. Ut ultricies dignissim metus sit amet dictum. Quisque a lacinia nunc. Integer eget auctor elit. Vivamus sit amet sapien in tellus egestas tristique. In hac habitasse platea dictumst. Sed nisl nunc, eleifend ac tempor in, aliquet eget tellus. Nunc felis mi, elementum in suscipit id, maximus a est. Aenean ultricies augue sed nunc tristique vestibulum.

21-11-2020

Agenda 3

Praesent venenatis leo vel felis vulputate, eu lacinia elit euismod. Phasellus ipsum mauris, commodo nec pulvinar ullamcorper, vulputate at neque. Ut ultricies dignissim metus sit amet dictum. Quisque a lacinia nunc. Integer eget auctor elit. Vivamus sit amet sapien in tellus egestas tristique. In hac habitasse platea dictumst. Sed nisl nunc, eleifend ac tempor in, aliquet eget tellus. Nunc felis mi, elementum in suscipit id, maximus a est. Aenean ultricies augue sed nunc tristique vestibulum.

21-11-2020

Hoe komt u met ons in contact?

U kunt ons bellen, mailen en bezoeken. Ook kunt u ons post sturen.

We zien u graag. Daarom ontvangen wij u hartelijk bij de DRU in Ulft. Als u tijd hebt maken we een praatje en drinken we een kop koffie of thee.

Hoe dan ook: we helpen u met plezier. 

Afspraak maken Bel (0315) 553 553
Naar boven